ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 研究紀要.聖徳大学・聖徳大学短期大学部
  3. 聖徳大学 第33号/聖徳大学短期大学部 第55号(2022)

イギリスの保育における「レッジョ経験」とその影響:労働党政権(1997-2010)時代の保育再考

https://seitoku.repo.nii.ac.jp/records/1722
https://seitoku.repo.nii.ac.jp/records/1722
87454fe7-a18c-4b64-af5f-fa456216f5fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
2022033_033-040.pdf 2022033_033-040 (910.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-01
タイトル
タイトル イギリスの保育における「レッジョ経験」とその影響:労働党政権(1997-2010)時代の保育再考
言語 ja
タイトル
タイトル ‘Reggio Experience’and its Impact on Contemporary ECEC in England : Rethinking ECEC Policy in the Era of Labor Government (I997-2010)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 レッジョ・エミリア
キーワード
主題 保育
キーワード
主題 イギリス
キーワード
主題 労働党政権
キーワード
主題 政策
キーワード
主題 Reggio Emilia
キーワード
主題 Early Childhood Education and Care
キーワード
主題 England
キーワード
主題 Labour Government
キーワード
主題 Policy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 椨, 瑞希子

× 椨, 瑞希子

ja 椨, 瑞希子

ja-Kana タブ, ミキコ

en TABU, Mikiko


抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 要旨
 本研究は、イギリスにおける「レッジョ経験」(Reggio Experience)、すなわちイタリアのレッジョ・エミリア市の市営保育施設における実践や理念について直接、間接に見聞きした経験内容を調査し、そこから明らかになったことを報告するものである。具体的には、レッジョ経験が伝わり始める1990 年代後半から今日まで、継続的に活発な発言を続ける人々の証言を紹介し、それぞれのレッジョ経験とそのインパクトを探る。次いでそうしたレッジョ経験の背後にあった労働党政権による保育拡充策を確認する。さらに、これを批判し改革の方向を示した『イギリスにおける幼児期の変革』(2020)を取り上げて概要を伝え、そこに息づくレッジョ経験を明らかにする。最後に2020 年までの30 年を俯瞰して、レッジョ経験の広がりの乏しさとその要因の検討を試みた。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract
 This study investigates the ‘Reggio Experience’ in England, i.e., the content of direct and indirect experiences of the practices and principles of the ECEC in Reggio Emilia, Italy, and reports on what has emerged from these experiences. The statements of those who have been continuously active from the late 1990s are examined and explored to see their Reggio Experience and its impact. Next, the measures taken by the Labor Party government to expand ECEC are reviewed as a background of their Reggio Experience. The paper will also provide an overview of the“ Transforming Early Childhood in England ” (2020), which criticized the governmentʼs policies and set the direction for reform and highlight the Reggio Experience that lives on in the book. Finally, by overviewing the 30 years up to 2020, an attempt is made to examine the lack of expansion of the Reggio experience and the factors behind it.
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Seitoku University, Bulletin of Seitoku University Junior College

巻 33, p. 33-40, 発行日 2023-03-25
出版者
出版者 聖徳大学
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12621204
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:40:18.486093
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3